Göteborgs & Bohusläns Bouleförbund

Rapport från SBFs årsmöte 2024

I helgen (2024-04-20 & 2024-04-21) var det bouleting och årsmöte med Svenska Bouleförbundet (SBF) i Stockholm. Göteborg och Bohusläns Bouleförbund (GBBF) hade fem representanter på plats. Björn Jorhede (GBB) och Ebbe Fors (BAS) som på årsmötet valdes till ombud, samt Diana Borg, Henrik Roolf och Anja Lysén som representanter från GBBFs styrelse.

På lördagens Bouleting diskuterades bland annat motionerna som handlar om enhetlig klädsel och distriktsindelning. Även förbundets ekonomi, förbundsutvecklingsplanen, ungdomar och parasport diskuterades i både hel- och halvgrupp. Diskussionerna ansågs bra och givande.

Dagen avslutades med en trevlig gemensam middag, där quiz och utdelande av utmärkelser stod på agendan. Även GBBFs ordförande blev uppmärksammad med sång, då mötet sammanföll med hennes föreldedag.

På söndagen ägde själva förbundsmötet rum. Samtliga punkter avhandlades under ordnade former och de åsikter som framfördes ansågs relevanta. Under valet av representater i disciplinnämnden krävdes sluten omröstning, vilket genomfördes efter viss inledande oklarhet.

Mötet avslutades 13:45 efter lunchpaus och rösträkning.

Vi tackar för ytterligare en bra förbundsmöteshelg. Vi ses på gruset.

Publicerad: 2024-04-21

Senast uppdaterad: 2024-04-21